Lestijärven seurakuntakoti

Seurakuntakodin osoite Lestintie 12, 69440 Lestijärvi.

Lestijärven seurakuntakodin on suunnitellut arkkitehtitoimisto Jorma Paloranta Ylivieskasta. Rakennuksessa on juhlasalin ja sen viereisen kahvion lisäksi kerhotilat sekä entisen kirkkoherranviraston tiloissa nuorisotilat.

Seurakuntakoti valmistui 1979. Kirkkoherranvirasto siirrettiin pappilasta seurakuntakodin takkahuoneesta sekä sauna- ja pesutiloista saneerattuun tilaan 1994. Myös taloustoimisto saatiin näin seurakunnan omiin tiloihin. Samalla lisättiin kaluston varastotiloja.

Peruskorjauksen seurakuntakodille teki 1996 rakennusmestari Heikki Hovin piirustusten mukaan JS-Palvelu eli lestiläisen Jari Savolaisen rakennusliike. Peruskorjauksessa muutettiin tasakatot pulpettikatoiksi, suuret ikkunat vaihdettiin metallikehyksisiksi, keittiö uudistettiin, öljysäiliöt uusittiin maanpäällisiksi ja salin eteistiloja laajennettiin muuttamalla ulkoa kylmää terassitilaa lämpimäksi eteiseksi.

Seurakuntakotia vuokrataan myös yksityistilaisuuksiin.

Lestijärven seurakuntakoti.