Maisema keniasta.

Lähetystyö

Evankeliumi, sanoma Jeesuksen pelastavasta työstä, kuuluu kaikille, koko maailmalle. Lähetystyö pohjautuu Jeesuksen antamaan kaste- ja lähetyskäskyyn.

Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti. Matt. 28:19-20

Toholammin seurakunta kutsuu ihmisiä evankeliumin osallisuuteen, jotta kastettuina kantaisimme vastuun lähetystyöstä. Jokainen meistä on kutsuttu lähetystyöhön. Tänäkin päivänä tarvitaan sekä niitä, jotka lähtevät lähetystyöhön että niitä, jotka jäävät kotimaahan lähettämään, rukoilemaan ja tukemaan lähetystä taloudellisesti.

Meidän seurakuntamme nimikkolähetti on Pasi Palmu ja nimikkokohteemme on Medialähetys Sansan Naiset toivon lähteellä.

Miten lähetystyötä tehdään?

Lähetystyö on kokonaisvaltaista ihmisen huomioonottamista - sekä hengelliset että aineelliset tarpeet huomioiden. Lähetit työskentelevät mitä erilaisemmissa ammateissa, ottaen huomioon kentän tarpeet. Julistaen, rukoillen ja palvellen.

Toimintamme lähetystyön hyväksi

Lähetyksen illat sekä piirit toimivat Toholammilla ja Lestijärvellä. Lähetystyö järjestää munkkimarkkinat vappuna ja isänpäivälounaan marraskuussa. Laskiaismyyjäiset ja joulumyyjäiset toteutetaan yhdessä diakoniatyön kanssa. Joka joulu laulamme Kauneimmat Joululaulut. Yhteislaulutilaisuuksissa kerätään kolehti Suomen Lähetysseuran eri kohteisiin vuosittain. Yhdessä seurakuntana saamme toteuttaa palvelun tehtävää.

Lähetyskyntteliköt löytyvät Toholammin ja Lestijärven kirkoista. Maapallon muotoinen lähetyskynttelikkö muistuttaa, että Jumalan rakkaus kuuluu kaikille ihmisille maailman eri puolilla. Keskellä palaa isompi Kristus-kynttilä. Sytyttämällä kynttilän voit rukoilla seurakunnan nimikkolähettien ja nimikkokohteiden puolesta.

Pasi Palmun työstä tarkemmin.

Lestijärven kirkon lähetyskynttelikkö.

Toholammin seurakunnan nimikkokohteena on Medialähetys Sansan Naiset toivon lähteillä.