Vanhuksen ja ystävän kädet.

Anna aikaasi

Yhdessä tekeminen kuuluu seurakunnan perusolemukseen. Tule mukaan toimimaan yhdessä. Vapaaehtoistyön kautta voit osallistua, vaikuttaa ja osoittaa lähimmäisenrakkautta. Vapaaehtoistoiminnassa jokainen teko on tärkeä ja siinä saa toimia tavallisen ihmisen tiedoin ja taidoin, sekä omien voimavarojensa mukaan. Olipa tehtäväsi mikä tahansa, voit palvella siinä toisia ihmisiä ja Jumalaa.

Vapaaehtoistyön paikkoja löytyy jokaiselta työalalta. Vapaaehtoistyö on luottamuksellista ja aina työntekijöiden tukemaa. Vapaaehtoistyö tutustuttaa uusin ihmisiin ja luo ystävyyttä ja yhdessä tekemisen henkeä. Tartu kenen tahansa työntekijän hihasta, jos voisit auttaa tai palvella yhteiseksi hyväksi.

Valitse tästä sopiva tehtävä itsellesi tai ehdota jotain muuta:

- Soittaja tai laulaja jumalanpalveluksissa

- Hartauden pitäjä

- Kuorolaulaja

- Kerhonohjaaja

- Donkkis-iltojen avustaja

- Yhteisvastuukerääjä

- Kirkkokyydin antaja tai kirkkoavustaja vanhukselle

- Palvelurenkaan jäsen

- Sykkeessä suunnittelijana ja avustajana

- Kynttilän sytyttäjä sankari- ja sopimushaudoilla

- Siivoustalkoisiin osallistuja